LUV NORTH: kierrätettyä kauneutta

S P O N S U R O I T U | L U V  N O R T H

Olen 70-luvun lapsi. Lapsuudessani kierrätys tarkoitti sitä, että "palavat roskat" ja sanomalehdet laitettiin erikseen. Palavat poltettiin saunanpesässä. Sanomalehdet sidottiin pikku paaleiksi, jotka tiettyinä päivinä jätettiin portin pieleen ja siitä ne joku haki kierrätykseen. Arkikierrättäminen ei ole ollut vahvuuteni, mutta viime vuosina olen siinä asiassa skarpannut. Totaalinen herätys oli vierailu Balilla, siellä ihmisen roskaaminen kokretisoitui karulla tavalla.

 

Ihan sen arjessa syntyvän jätteen kierrätyksen lisäksi olen lisääntyvissä määrin kiinnittänyt huomioita kierrätysasioihin myös hankinnoissa. Ostan usein tavaraa ja vaatetta käytettynä. Ja pyrin suosimaan uusissakin hankinnoissa kierrätettyä ja kotimaista, jos vain mahdollista. Ja ehkä oleellisinta on, että hankin vain tarpeeseen ja sellaista, joka kestää aikaa. En voi sanoa olevani vielä vihreäkuluttaja, mutta suunta on oikea.

Toinen missä olen myös aika noviisi, on korujen käyttäminen. Minulla on yksi kaulakoru (jonka sain ensimmäisenä äitienpäivänäni), sormukset (kihla- ja vihki), kello (jonka ostin itselleni, kun ensimmäisen kerran vaihdoin työpaikkaa 2000 luvun alussa) ja rannekoru (jonka sain ystävältä 40-vuotislahjaksi). Näiden lisäksi on muutamat lähialueen käsityöläisten valmistamat korvikset. 

Korviksia ja rannekorua tykkään käyttää ihan arjessa. Olen jo jonkin aikaa etsinyt rannekorua, joka olisi kaunis, siro, ajaton ja joka sopisi arkeen ja juhlaan. Instagram yhteistyön kautta tutustuin LUV NORTH koruihin ja olin löytänyt etsimäni. Luv North korut on valmistettu Suomessa kierrätysmateriaaleista. Rakastuin korujen yksinkertaisen kauniiseen ulkomuotoon. Tämä Link rannekoru on ollut minulla nyt kuukauden ja kädessä se on ollut lähes joka päivä. 




Koodilla JAANAXLUV saat 20% alennuksen hopeakoruista. 





Kommentit

Suositut tekstit