Minä - Jaana

Vähä Goto Instagram-tilini on ollut olemassa kaksi vuotta ja seuraajia tilillä on 4000, joten ajattelin, että on aika esittäytyä kunnolla. 

Olen Jaana, 41-vuotias raumalainen. Elämä vei 10 vuodeksi Helsinkiin, josta muutimme takaisin Raumalle viisi vuotta sitten. Jätimme Helsinkiin vakituiset työpaikat ja otimme sieltä mukaamme Raumalle ihanat muistot. Tänne meidät toi miehen opettajaopinnot ja minun kaipuu takaisin länsirannikolle. Raumalainen on aina Raumlaine, sitä ei muutama vuosi Stadissa muuta.


Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, tradenomi ja vuotta vaille valmis kauppatieteen maisteri. Valmistuttuani sairaanhoitajaksi 2000-luvun alussa työskentelin muutaman vuoden leikkaussalissa. Tämän jälkeen olen hakenut paikkaani lääketeollisuuden myynti- ja markkinointitehtävissä, henkilöstöhallinnon parissa sekä yrittäjänä. Nykyinen työnantajani on Kela.


Sisustaminen on aina ollut rakas harrastus. Lapsuudenkodissa huoneeni järjestys muuttui usein. Muutettuani ensimmäiseen omaan asuntooni vuonna 1996 olen asunut noin 20 eri osoitteessa. Jokaista paikkaa olen voinut kutsua kodiksi, koska jokaisen väliaikaisasunnonkin olen sisustanut itselleni mieluisaksi. Monet asunnoista olen myös remontoinut; maalaus, tapetointi ja laatoittaminen onnistuvat minulta.

En sisusta trendien mukaan, mutta seuraan niitä. Sisustusmakuni on pysynyt melko samana vuosia. Minulla on paljon sisustusesineitä, jotka ovat kulkeneet mukanani vuosikausia. Ja tietyt sisustusratkaisut, kuten keittiön metrolaatat, on toteutettu useassa kodissa vuosien varrella. 


Rakastan kotona olemista. Vaikka matkustelen mielelläni niin en voisi lähteä monen kuukauden maailmanympärysmatkalle, minulle tulisi liian kova koti-ikävä. Tässä nykyisessä kodissa olemme asuneet kohta viisi vuotta. Minun kotihistoriassa viisi vuotta samassa paikassa on ikuisuus. Tänne olemme asettuneet ja talo tuntuu enemmän kodilta kuin muut asunnot, koska täällä ovat syntyneet elämän tärkeimmät muistot.

Instagramin kuvissa meillä on aina siistiä, ja se on kyllä aika pitkälti todellisuuskin. Minulle on aina ollut tärkeää, että sohvatyynyt ovat paikallaan ja paikat järjestyksessä, muuten en voi rentoutua. Tyttäremme syntyi neljä vuotta sitten. Hänen myötä olen oppinut ottamaan rennommin. Kaiken ei tarvitse olla ihan koko ajan tiptop. 

Viime vuodet meillä on vietetty niitä kuuluisia ruuhkavuosia. Hiljalleen arki on alkanut rullaamaan, ja yöunet paranemaan. Hektisten Helsingin vuosien jälkeen nautin tästä ihan tavallisesta perhearjesta Raumalla. Sisustusharrastukseen liittyviä haaveita on, että tulevaisuudessa voisin panostaa enemmän @vahagotoon ja saisin opiskella sisustusvalokuvausta. 

Tätä esittelyä varten halusin saada kunnollisia kuvia, joten kutsuin By Elli Halosen kylään. Sainkin niin upeita kuvia, että valinnan vaikeus oli valtava. 


Kommentit

Suositut tekstit